Tijdens de zwangerschap moet u voorzichtig zijn met het kiezen van uw groenten om niet te veel van deze stoffen te consumeren.

- Het is beter om de rapen niet te veel te gebruiken, omdat ze een zuur bevatten dat een negatieve invloed heeft op de synthese van bepaalde vetzuren, fundamentele zuren in de vorming van het zenuwweefsel en het netvlies van de baby.

- De groene tomaat is rijk aan giftige stoffen, stoffen die door rijping verdwijnen en maag-darmstoornissen kunnen veroorzaken. Geef daarom de voorkeur aan rijpe tomaten, rekening houdend met het feit dat ze netelroos kunnen veroorzaken en dat u daarom uw consumptie moet matigen.

- Spinazie en snijbiet bevatten veel nitraten, een potentieel schadelijke stof voor zowel volwassenen als kinderen. Matig uw verbruik.

Vegetarisch dieet voor zwangere vrouwen

Als je vegetariër bent, zorg er dan voor dat je niets mist voor de ontwikkeling van je kleintje. Hier zijn een paar gerechten die u zelf kunt bereiden voor een evenwichtige voeding.

Ontbijt

- Om te drinken: Een glas melk of yoghurt, wortelsap of vruchtensap of gerstesap.
- Om te eten: Toast, rijstwafels, gedroogd fruit, muesli of pruim.

Verzameling

- Gedroogd
fruit - Yoghurt met een stuk fruit in stukjes gesneden
- Enkele dadels of gedroogde
vijgen - Een plakje volkorenbrood met een beetje tapenade
- Een glas groente of vruchtensap met een plak volkorenbrood

Repas

- Courgette en aardappelomelet
- Verse kaas- en groentetaart
- Spaghetti met pesto
- Rijst met linzen
- Rijst- of pastasalade met olijven, hardgekookt ei en kappertjes

Diner
- Plantaardige pannenkoeken (spinazie)
- Wortelsoep met croutons
- Champignon-, erwten- of aspergesoep
- Groentesoep met granen (pasta, rijst...)