Reactie van de voedingsdeskundige

Om gewichtsverlies te bevorderen, moet u uw lichaam minder energie geven dan het verbruikt. Om dit te doen, moet u een licht hypocalorisch dieet volgen dat door een voedingsdeskundige moet worden voorgeschreven na een gedetailleerde studie van uw zaak.

Vermijd diëten die te caloriearm of gedissocieerd zijn. Zorg ervoor dat je dieet compleet is en je alle voedingsstoffen geeft die je nodig hebt om een gezond gewichtsverlies te garanderen.

Het belangrijkste doel is om je stress onder controle te houden. Hiervoor is het essentieel dat je vijf goed gestructureerde en georganiseerde maaltijden per dag eet. Ik zal je wat richtlijnen geven om het makkelijker te maken.

Het ontbijt moet bestaan uit zuivelproducten, granen en fruit; groenten, eiwitten en koolhydraten moeten altijd aanwezig zijn bij de lunch en het diner; geef bij het dessert de voorkeur aan fruit. U vult de aanbevolen hoeveelheden zuivelproducten en fruit (en kleine hoeveelheden langzame suikers) aan met ochtend- en middagsnacks. Door in plaats daarvan te kiezen voor heel voedsel voelt u zich voller, heeft u uw eetlust beter onder controle en vermijdt u snacken tussen de maaltijden door.

Als u ziet dat uw gewicht niet afneemt of als het juist blijft toenemen, aarzel dan niet om een voedingsdeskundige te raadplegen die uw zaak nader zal bestuderen.

Wat de huidreacties betreft, deze zijn vaak gerelateerd aan de hormoonspiegels, die tijdens de zwangerschap en de borstvoeding ingrijpende veranderingen ondergaan. Raadpleeg voor extra gemoedsrust een dermatoloog die uw acne indien nodig zal behandelen.