Een dieet om het geslacht van uw baby te kiezen

De Baretta Methode is genoemd naar de initiatiefnemer, Alexandra Baretta, een Argentijnse biochemicus. Ze veronderstelde dat het mogelijk is om te kiezen voor een baby jongen of meisje door het beïnvloeden van de stofwisseling via de voeding. Sommige voedingsmiddelen zouden Y sperma een voorsprong geven, dus ze zouden in overvloed moeten worden gegeten om een baby jongen te krijgen. Op dezelfde manier moeten voedingsmiddelen die het tegenovergestelde effect hebben, voor en tijdens de conceptie worden verminderd of zelfs uit uw dieet worden verbannen.

Voedsel heeft de kracht om de stofwisseling van een vrouw te veranderen en haar ontvankelijkheid voor Y-spermatozoïden te verhogen. Het is in het slijm van de baarmoederhals dat de verandering wordt aangebracht omdat dit slijm een stof is die het sperma geleidt als het naar de eicel gaat.

Het principe van het dieet voor het krijgen van een baby is gebaseerd op de hypothese dat Y-spermatozoïden krachtiger zijn wanneer ze zich in een alkalisch milieu bevinden. Spermatozoïden X hebben daarentegen het voordeel dat ze zich in een zoute omgeving bevinden. En dieet heeft zijn invloed op deze omgeving.

Om het slijm alkalischer en gunstiger voor Y-spermatozoïden te maken, is het essentieel om meer natrium en kalium in de voeding te krijgen. Calcium en magnesium moeten ook worden verminderd.

U zult echter begrepen hebben dat een dergelijke beperking een zeer onevenwichtig dieet is en niet meer dan 2 maanden voor de datum van conceptie mag worden toegepast. Als u besluit om het toe te passen om een baby te krijgen, zorg er dan voor dat u met uw arts praat, zodat hij of zij uw voedingsstatus kan controleren. Ga nooit in dit soort zaken zonder nauwlettend medisch toezicht.

Het dieet voor het hebben van een jongen

1/ Veel vlees en vis. Het dagmenu moet in totaal 120 gram rood vlees of ander vlees bevatten: vis, varkensvlees, schapenvlees. Dit kan vers vlees zijn of vlees dat in de diepvries of door roken is verduurzaamd.

2/ Granen en zetmeelrijke voedingsmiddelen in grote hoeveelheden. Het dagmenu moet 5 porties bevatten, rekening houdend met het feit dat één portie overeenkomt met een plakje wit, volkoren- of graanbrood, een half kopje graan voor het ontbijt, een aardappel, een half kopje erwten of linzen, een half kopje rijst of pasta.

3/ Kaliumrijke groenten. De meeste groenten bevatten grote hoeveelheden kalium. Kies voor broccoli, wortelen, artisjokken, champignons, spinazie, tomaten, andijvie en paprika's. Neem dagelijks 3 porties van deze groenten (één portie is een half kopje).

4/ Natriumrijke vruchten. Neem 3 vruchten per dag, of 3 maal een half kopje van een mengsel van de volgende vruchten: avocado, ananas, abrikoos, banaan, kers, aardbei, framboos, meloen, druif, sinaasappel, grapefruit, perzik, peer, appel en citroen.

5/ Geen chocolade. Het is verboden omdat het een voedsel is dat zeer rijk is aan magnesium.

6/ Geen melk en kaas. Zuivelproducten moeten koste wat het kost worden vermeden omdat ze rijk zijn aan calcium.